Hogy az egyszerűség és a látszólagos elhanyagoltság (hála az égnek ezúttal legalább kényelemmel párosul...) divat lett, azt már eddig is tudtuk. Eddig a férfiak körében volt nagyon menő, high-class intellektus, szakáll, szemüveg (leginkább zéró dipotriával, ugyanakkor méregdrága kerettel), szuperkényelmes, lógó ruhák, amelyek a biztonság kedvéért a selyem-kasmír-szupermárkák tengelyen mozognak.
Nevük is lett, Nerd-nek hívják őket, amely a Northern Electric Research and Development elnevezésű cég kezdőbetűiből áll össze, ahol is a fiatal menő munkaerő a zsebben hordott pocket protectorján (egy mini tolltartó, hogy az állandóan magadnál hordott toll-ceruza össze ne maszatolja a nadrágot) ez a rövidítés szerepelt: N.E.R.D.)
A Nerd eredeti jelentésében olyan, aszociális emberkét jelöl, aki rengeteg időt tölt entellektuell munkával számítógép előtt két nagy karikát (és számottevő vörösséget) termelve a szeme alá, ezzel jelölve a gépes meló minden nehézségét. Vagy nagyon kövér, vagy nagyon sovány, de inkább a második. Nerdnek lenni sikk. Akkor is, ha a Nerd azonfelül, hogy aszociális, aszexuális is volt - mostanáig. A Nerd a szobáján kívül holdkórosként jár az utcákon és csodálkozva ámul az őt körülvevő világra.
Íme a Nerd egy díszpéldánya:
A Nerd azonban kinőtte magát és divat lett belőle, a lányok körében is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy megszülettek a kifejezetten Nerdeknek szánt ruhamárkák is, amelyek közül mi a Barboni di lusso, olaszról lefordítva "Luxuscsöves" elnevezésű márkára kaptuk fel a fejünket. Hogy mennyire ízléses vagy sem az elnevezés, rátok bízzuk a döntést. Vagy esetleg kérdezzétek meg az első veletek szembe jövő homelesst.
Ára: 18.000 Ft (azonnal rendelhetitek a kollekció többi darabjával együtt a www.barbonidilusso.it oldalról)