A gazdasági válság egyre nagyobb kihívások elé állítja a marketingeseket.
Olaszországban elsőként a Tod's állt a műemlékfelújító és művészetpártoló multik sorába: a római Kolosszeum restaurációja várhatóan 25 millió eurót emészt fel és 2017-re fejeződik be. Diego della Vale, a Tod's divatbirodalom feje és a Made in Italy elkötelezett védelmezője azt nyilatkozta, hogy csak a kötelességét végzi az immár elkerülhetetlenné vált munkálatok finanszírozásával. Azért cserébe a megegyezés szerint 15 évre megkapta a Kolosszeum képének kizárólagos felhasználási jogát bármilyen hirdetési céllal, a majdani belépőkön a cég logójának feltüntetését, valamint a restaurációs munkák alatt természetesen az összes hirdetési felület használati jogát is.
A Kolosszeum után a Fendi birodalom is kedvet kapott a művészetpártoláshoz és a szintén Rómában található Trevi-kút restaurációjának finanszírozását vállalták magukra.
A legutóbbi megegyezés pedig a Diesel márka nevéhez fűződik. Május 7-én került aláírásra Velence város és az Only the Brave (Csak a Bátrak) elnevezésű és Renzo Rosso, a Diesel megalapítójának hatáskörébe tartozó cégcsoport közötti megegyezés a Rialto felújítására. A Made in Italy kötelez.
Renzo Rosso és Giorgio Orsoni, Velence polgármestere